Nie ma najmniejszych więc wątpliwości, że pojawienie się naszej strony na czołowych pozycjach wyników wyszukiwania, jest jednym z najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów. Dlatego pozycjonowanie stron jest niezwykle istotne, bowiem stanowi  klucz do sukcesu każdej firmy. Jak pozycjonować stronę? Dziś kilka porad ode mnie dla osób początkujących.

Co to jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron to działania, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, a także działań optymalizacyjnych na stronie, czyli tzw. SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki internetowej). Oczywiście pozycjonowanie stron www jest procesem ciągłym, wymagającm indywidualnej strategii, a także analizy i cyklicznych prac optymalizacyjnych.

Hasła w wyszukiwarce:
Na co dzień wpisujecie w wyszukiwarkę Google dowolne hasło i otrzymujecie listę stron internetowych, które wyszukiwarka uznała najlepiej do wpisanego hasła. Za ułożenie takiej listy po kolei odpowiadają  algorytmy google, które dokonują ocenę strony internetowej oraz ustalają jej obecnej pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez różne czynniki, mające wpływ na pozycję. Czynniki, które mają wpływ na pozycje strony to czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem (np. ilość treści, występowanie słów kluczowych, obecność słów kluczowych w adresie URL) oraz związane z popularnością strony (obecność w social media, jakość stron internetowych, które linkują do naszej, łączna ilość linków z innych www)

Dobór odpowiednich słów kluczowych:
Dobór odpowiednich słów kluczowych. Jeśli chcemy trafić do jak największej liczby potencjalnych klientów czy też czytelników, nasza strona powinna znaleźć się a jak najwyższych pozycjach na wybrane frazy kluczowe. Musimy dobierać słowa kluczowe tak, aby odpowiadały oczekiwaniom internautów, poszukujących usług czy też produktów przez nas oferowanych.

Linki wewnętrzne:
Ważnym aspektem w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek jest linkowanie wewnętrzne, z ang. internal linking. Linkowanie usprawnia użytkownikom poruszanie się po stronie, a także zapewnia, że roboty wyszukiwarek poprawnie przeskanują i zaindeksują stronę. Ponadto zachęca użytkowników do przechodzenia pomiędzy stronami serwisu, czego efektem jest zmniejszenie współczynnika odrzuceń danych podstron.

Wtyczka SEO:
Jeśli macie stronę na WordPressie, koniecznie ściągnijcie wtyczkę Yoast SEO, która pomoże Ci podnieść poziom optymalizacji SEO Twojej strony. Jest bardzo prosta w użyciu. Sama ją stosuję i jestem z niej bardzo zadowolona.

Szybkość ładowania strony:
Niewątpliwie wpływ na pozycjonowanie stron ma szybkość ładowania strony. Jak sprawdzić? Za pomocą PageSpeed Insights, które dodatkowo wskazuje na elementy, które można poprawić aby strona ładowała się szybciej.

Kanibalizm słów kluczowych:
Kanibalizm jest wtedy, gdy wiele podstron jest zoptymalizowanych pod kątem tej samej frazy. Oznacza to,że co najmniej 2 strony próbują pojawić się w Google na 1 konkretną tę samą frazę kluczową. , a więc rywalizują same ze sobą o pozycję w wynikach wyszukiwania. Pojawia si to zazwyczaj na stronach, gdzie poruszany jest jeden temat. Pamiętajcie więc, aby podstrona była optymalizowana pod inną frazę kluczową.

Duplikacja treści:
Duplikacja treści jest wtedy, gdy ta sama treść występuje w kilku miejscach w sieci. Może być też w odniesieniu do jednej witryny – wtedy, gdy ta sama treść występuje w kilku jej podstronach. Zjawisko duplikacji czasem nie ma większego znaczenia, ale bywa, że to powód, przez który zmniejsza się widoczność naszej witryny. Dlatego należy jej unikać.

Specjalista:
Jeśli pozycjonowanie uważasz za czarną magię, warto skorzystać z usług profesjonalistów w pozycjonowaniu stron.