Placki, racuchy i naleśniki to moje smaki z dzieciństwa. Jednak od kiedy zaczęłam się zdrowiej odżywiać, każdy z tych posiłków przyrządzam w nieco inny sposób niż moja babcia (mistrzyni w robieniu naleśników i placków). Dziś przygotowałam dla Was przepis na bezglutenowe placki z amarantusa, które są świetną opcją na zdrowe i pyszne śniadanie.

BEZGLUTENOWE PLACKI Z AMARANTUSA

Amarantus, zwany również szarłatem, cieszy się coraz większą popularnością. Zawdzięcza to tym, że nie zawiera glutenu. Nazywa się go zbożem XXI wieku ze względu na właściwości. Jeśli chcecie wiedzieć czym jest amarantus, jakie ma właściwości, to pod przepisem i zdjęciami, znajdziecie ważne informacje od dietetyk SYLWII WITEK. Tymczasem przechodzę do składników i przygotowania. Bezglutenowe placki z amarantusa same się nie zrobią 🙂

SKŁADNIKI:

PRZYGOTOWANIE:

  1. W miseczkę wsypuję amarantus ekspandowany, mąkę ryżową, jogurt naturalny, cynamon i mieszam aż uzyskam konsystencję, która pozwoli mi na uformowanie placuszków
  2. Rozgrzewam patelnię.
  3. Gdy olej będzie już rozgrzany, łyżką układam placuszki na patelni
  4. Smażę aż się zarumienią.
  5. Gotowe układam na talerzu i polewam sosem dyniowym lub dżemem.
  6. Życzę smacznego 🙂

bezglutenowe placki z amarantusa

A teraz o właściwościach amarantusa opowie Sylwia Witek.

„Amarantus, ze względu na właściwości, które posiada, nazywa się zbożem XXI wieku. Co ciekawe, w danych czasach był on podstawowym pożywieniem Inków, Majów i Azteków. W amarantusie znajdziemy więcej biała niż w mięsie czy mleku. Dodatkowo jest lekkostrawny i nie powoduje problemów trawiennych. To również źródło wapnia i żelaza. Szkarłat zawiera sporo witamin, w tym z grupy E i B. Według badań, jedzenie amarantusa zmniejsza ryzyko pojawienia się chorób układu krążenia. Znajdziemy w nim także nienasycone kwasy tłkuszczowe które dobroczunnie wpływają na pracę mięśnia sercowego, chroniąc przed zawałek oraz miażdżczycą. Świetnie sprawdza się również w dietach odchudzających. Zawiera sporo błonnika, w związky z czym pozytywnie wpływa na procesy trawienne i pracę jelit, a także przemiany metaboliczne.

Dostępny jest pod wieloma postaciami np. mąka z amarantusa, amarantus ziarno czy użyty w dzisiejszym przepisie amarantus ekspandowany. Są również płatki z amarantusa, a także pieczywo z jego dodatkiem.  Sprawdzi się w zapiekankach, daniach duszonych i gotowanych. Amarantus ekspandowany można także wykorzystać do jogurtów lub tzw. popingu czyli preparowane nasiona, podobne do preparowanego ryżu.